fredag 30 mars 2012

Plocka träd

Förra helgen roade vi oss med att plocka träd.

Ja, för inte fällde vi några träd på det traditionella viset inte.
Vi plockade dem med en grävmaskin!




1) Kläm fast trädet ordentligt i gripklon.
Kapa trädet nertill.



2) Lyft och transportera till valfritt ställe.




Det är enkelt att förflytta sig med larver.



3) Lägg alla träd på ett ställe.
Kapa av grenar och ris.
Samla ihop stockarna och lägg på ett annat fiffigt ställe.

Perfekt! Allt ris ligger i en hög.
Bara att tutta på i påsktider!


Lätt som en plätt när man står bredvid!


xxx  /  Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar