Övervåningen börjar ta form. Väggarna är gipsade på kvällar och helger.
Det runda fönstret sitter på plats och panelen på gaveln är också uppe.
Kanske att man kan tycka att takpanelen är lite gles...
Mellan den låga väggen och gaveln blir det soffhörna.
Mycket fönster gör det ljust.
Matbordet blir bredvid trappan.
Se där! Vad ligger här då? Panelen som ska upp i taket.
Och den ska faktiskt täcka hela taket.
Dubbeldörrar ut till altanen här och lite längre till höger
där matbordet kommer att stå.
Ett hörne som blir givet för julgranen?
Andra sidan den låga väggen blir det kök,
ett U-kök med en köksö i mitten.
Så här fint var det idag! Underbar vårdag!
Tänk när de där björkarna
blir alldeles ljusgröna om någon månad!
Fast förresten, det är inte säkert att de får vara kvar så länge...
Vi får väl se...
xxx / Helena









Inga kommentarer:
Skicka en kommentar