måndag 27 februari 2012

Grävning!

Nästa steg var ju att ta hem en grävmaskin modell större och rota runt lite bland stubbar och stenar som var kvar i marken.
Så en dag i maj kom den: Stora grävarn! Lycka hos både stora och små. U grävde och grävde. Fler var hemma och provade och övade sig på ev egna framtida projekt (?).
Det var ganska mycket jord som skulle flyttas från ett ställe till ett annat, och ibland tillbaka igen.












För varje träd man fäller kommer ju på köpet med även, vaddå?
Jo: stubbe och en massa rötter. De skulle ju också tas om hand.
Mycket rötter blir det...








Ganska intressant är det ju också att se vad för typ av mark som finns nerigenom. Man vill ju inte vakna en morgon i det nya huset och upptäcka att huset har halkat ner på stugan. En ganska så obehaglig upptäckt för både oss och de i stugan, skulle jag tro!
(Men marken var bra. Phu.)










En ganska snygg väg resulterade detta arbetsmoment även i till slut!
Om man nu kan kalla en väg snygg, det kanske man kan...?







xxx / Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar