söndag 26 februari 2012

Backen

Backen där huset ligger var från början översållad med björkar. Långa, smala, raka björkar.
Några hade E börjat så snällt att fälla, så det stack upp lite stubbar ca 1 m höga här och var.
Men väldigt många var det som behövdes tas bort. Väldigt många...


Och snö var det också...





Sen är ju frågan vad man gör av så mycket fin björkved när man inte har någon kamin att elda i. Det löste sig emellertid ganska snart. Grannen kom hit och slet en helg och tippade det i sin trädgård. Så nu har de varmt hemma hos sig!  ;)





Sedan kom våren och då var det lite lättare att hitta stockarna!

Den stora eken, uppe till vänster i bild skulle också ner. Risken var att den skulle tappa grenar på taket. Den stod lite för nära.
Så en lördagskväll när vi inte hade någonting annat för oss tog vi ner den. Med god hjälp av M och R lyckades vi fälla den precis dit vi hade tänkt oss.
Vilket brak! Hela marken skakade!


En hel del grenar att ta hand om. Och en stor stam som vägde ton! Minst!
Tänk om man kunde göra någonting roligt av den stocken. Bord, bänk, golv... Det finns ju massor...

xxx / Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar