torsdag 26 april 2012

Köket är inne!

Mycket målande har det varit ett tag nu. Taket i kök/vardagsrum har målats (3 gånger!). Lister, fönsterbänkar och foder har grundats i alla fall. Tak i några andra rum har målats klart.
Och allt är gjort av:  oss!
Bra jobbat tycker jag.


Köket har i stort sett kommit på plats. Nu ser man äntligen hur det kommer att bli.
Och det blir fint och gott om plats att arbeta.

Köket kommer från HTH och träet i bänkskivan heter Iroko.
Eller som  Joel sa: Konstigt namn!







 Köksön i mitten hoppas jag ska kläs in efter mina önskemål: Men tegel.
Det var NÅN som lade pannan i lite djupare veck än vanligt när han funderade på det lite närmare. Men jag tänker:
Man gör en "låda/ram" runt skåpen och klär in med teglet. Vips så är det klart! Hur svårt kan det vara? Kunde de bygga pyrmider förr kan väl vi klä in ett par skåp med tegel?





Till höger om högskåpet kommer spishällen att ligga. Den fick en helt engen historia, den.
Beställdes på måndag kväll, 17.30. Otroligt snabb leverans från levernatören, kom 8.00 morgonen efter. Men... Kraschad i 950 bitar...

Snickarna kunde ändå såga ut sitt hål som de ville. Och efter att vi hämtat en ny var allt frid och fröjd!



Lååång bänk. Gott om plats att stöka ner på!



Och till den som undrar:
Ja, trappan är på plats! Och den passade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar