onsdag 4 april 2012

Barnarbete!

Vad är detta?
Ny gångart?



Nej, så här ser en 11-åring ut som har antagit ett jobb att plocka upp spik.

Lönen var avtalad från början. 50 öre för varje spik.
Det är inte så ofta man ser honom så här energisk och plockar upp saker.


Till slut fick han ihop över 400 spik.
Jag tror att arbetsgivaren tänker till lite extra nästa gång.
500:- / timmen är ingen dålig timpeng!
Nöjd arbetstagare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar